Jan 11, 2012

Siapa "Bos"?

Beberapa tahun lepas, saya bertemu seseorang, yang memperkenalkan dirinya bernama, BOSSAMAM MAHADI... Dia ni jenis kelakaukarakatau sikit. Suka buat kelakar, gelak dan sedikit merapu. Kami menjadi kawan baik, kerana saya sukakan wataknya yang lucu, dan kejujurannya. Yang paling saya hormati beliau ialah sifatnya yang menepati masa jika berjanji.

Pada suatu hari, semasa saya berjalan dengan Bossamam, kami terserempak dengan salah seorang Ketua Jabatan (yang di jabatannya dia dipanggil "Bos"). Lalu saya perkenalkan bos ini dengan Bossamam, dan selepas bersalaman, dengan selamba sahaja Bossamam berkata, "Tuan boleh panggil jer saya ni, 'Boss"". Maka bos tadi pun senyumasamanis berkerut jer....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.