Dec 29, 2014

Kesan Banjir 2014 Di Gua Musang, Kelantan

Gambar-gambar berikut, yang diambil sekitar Gua Musang, Kelantan, yang saya terima daripada pelbagai sumber dalam tempoh 26-28 Disember 2014, dapat menceritakan pelbagai perkara, dan memberikan pelbagai kesimpulan dan iktibar kepada kita...
(NOTA: Banyak lagi gambar terdapat di laman azizlaw2.blogspot.com)














(ATAS) Jambatan Setelu, Kg Setar (laluan utama dan satu-satunya jalan penghubung Jeli-Gua Musang) runtuh sepenuhnya. Anggaran awal kos membina semula adalah sekitar RM80 juta.

Jalan utama, dan satu-satunya jalan penghubung Gua Musang-Cameron Highlands/Simpang Pulai juga runtuh sepenuhnya.


Gambar yang diambil pada 1 Januari 2015, oleh sepasukan konvoi bantuan kemanusiaan dari Perak, menuju ke Gua Musang, sedang melalui jalan yang terputus (yang sedang dibina sementara)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.