Jul 17, 2011

Orang Beri...

Pepatah ada menyebut...
"ORANG BERBUDI, KITA BERBAHASA
ORANG MEMBERI, KITA MERASA"

Tepat la tu...
Pada pagi jumaat 15 Julai 2011, Profesor Ir Dr Mahayuddin Ramli, Dekan Pusat Pengajian Perumahan, Bangunan dan Perancangan, USM menyampaikan kepada saya SIJIL PENGHARGAAN PERKHIDMATAN CEMERLANG 2010. Terima kasih kepada Penilai Pertama (Dr Abdul Hamid) dan Penilai Kedua (Prof Ir Dr Mahayuddin).... Terima kasih daun keladi.....he he he...

Dan, hadiah iringannya adalah sebuah jam tangan....

Alhamdulillah...rezeki la tu.. Sebenarnya saya baru berkira-kira nak membeli jam baru, bagi menggantikan jam yang sedang dipakai sekarang, yang juga dihadiahkan oleh USM pada tahun 2005 (juga saya pakai bagi menggantikan sebuah jam tangan yang dihadiahkan oleh Kesedar Perkilangan Sdn Bhd pada tahun 1997). Asyik pakai jam free jer... Rezeki jangan ditolak, kan? Tahun 2009 pun saya menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang USM, tetapi tak ler pulak dapat hadiah jam...emm, kalau dapat, tentu saya berjam-jam memilih jam untuk memakai jam.....he he he..

Dalam tahun 2010 pun saya mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (bagi perkhidmatan tahun 2009), USM... Selain Sijil, ada juga hadiah iringan....he he.. Alhamdulillah...

Dalam tahun 2005 pun saya mendapat Hadiah Sanggar Sanjung USM.... Pun ada hadiah iringan..ehemmm



Dalam tahun 2002 pun saya mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (bagi perkhidmatan tahun 2001) USM. Ha, yang ni saya mendapat banyak hadiah iringan, termasuk hadiah wang bersamaan sebulan gaji, sijil simpanan premium, jam tangan, piala, pergerakan gaji melintang... Alhamdulillah...

Terima kasih USM. Ini membuatkan saya sayang USM (walaupun pernah "dipinang" oleh universiti lain, dan saya menolak dengan baik), dan "segan" dan "takut" jika mutu perkhidmatan saya menurun...

"Ya Allah, semoga kamu membantukan mempermudahkan urusan ku dan memberikan ku ilmu yang banyak dan berguna, dan mempermudahkan dalam melaksanakan amanah yang USM berikan kepada ku, dan aku dilindungi daripada sifat bongkak, riak dan takabbur. Ya Allah, semoga rezeki ku melimpah ruah, dan daripada sumber yang halal dan dapat dijustifikasikan. Aaamiin...."

Ops, lupa nak rakamkan terima kasih saya kepada Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (KESEDAR), sebuah agensi Kerajaan Persekutuan (kini di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar), terutama kepada Tuan Haji Mohamad Nor Abdullah dan juga Pengurus Besar pada masa tersebut (iaitu Tuan Haji Abdullah Haji Hassan) kerana saya di anugerahkan Sijil Perkhidmatan Cemerlang 2005 (bagi perkhidmatan tahun 1984). Terima kasih KESEDAR (walaupun saya telah berhijrah ke USM)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.