Sep 21, 2012

KEMALANGAN MAUT...

Berikut adalah satu kemalangan maut melibatkan seekor kera yang melintas jalan. Gambar ini saya ambil pada sekitar jam 10.30 pagi, 28 September 2012 di jalan ke Kompleks Sekolah-sekolah di Bandar Baru Gua Musang, Kelantan. Semasa saya tiba, saya dapati darah masih belum beku, dan masih mengalir merah...menunjukkan kera tersebut baru sahaja dilanggar dan mati... Saya percaya kera ini dilanggar semasa ia sedang melintas jalan dari arah kiri ke arah kanan jalan, dimana di sebelah kanan jalan adalah hutan getah yang bersambung dengan hutan simpan, manakala di sebelah kiri adalah satu kawasan yang direzabkan untuk perkuburan. Mungkin dia sedang dalam perjalanan mencari makanan di hutan berkenaan. Kawasan jalan tersebut terpampang had laju 30 km/j (dan terletak berhampiran kompleks sekolah-sekolah).





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.