Sep 8, 2012

"Mamak, Tosey Telor, Satu...."

Pagi ni, sabtu 8 September 2012 (21 Syawal 1433)(Hari Raya Puasa 6 saya, Alhamdulillah..), sekitar jam 7.30, saya tiba ke Restoran Subaidah, Kampus Induk USM.... Emmmm, walaupun saya tiba "agak lewat", jam 7.30, tetapi nampaknya saya adalah pelanggan pertama mereka (restoran ini mungkin merupakan satu-satunya restoran nasi kandar di dunia yang tidak beroperasi 24 jam, tetapi cuma bermula jam 7 pagi-7 petang sahaja, he he he...). Saya terus menempah, "Teh tarik halia kurang manis, satu...", dan kemudiannya, "Tosey telor, satu"... Sekejap jer saya menunggu, dan..., "Siap, boss". Setelah membayar harga kedua-duanya (cuma RM2.20 sahaja, tau), saya duduk hendak memulakan makan, dan barulah sekumpulan aci minaci (pasukan pembersih kampus) datang. Mereka, dan setiap orang, menyapa saya, atau senyummm..dan saya membalas... Kami dah kenal lama, dan kerap bersua di restoran tersebut. Kemudian baru la sekumpulan 4 wanita Melayu datang. Eh, hari ni, saya seorang sahaja ker "spesis hampir pupus" ("lelaki" la tu..) yang makan kat sini..... Kemudian, baru la pula seorang lelaki datang..terjenguk..jenguk...(mungkin kali pertama la kuit datang ke restoran tu)....

Alhamdulillah, setelah hampir dua bulan tak datang ke restoran ini, saya dapat lagi berkunjung semula ke sini, dan dapat lagi menikmati makanan kegemaran saya, masih lagi dapat berbelanja (ada rezeki yang Allah berikan), dan masih lagi dikurniakan kesihatan yang memampukan saya makan...Tetapi, SAYA AMAT PASTI, SUATU HARI NANTI, SAYA TAK AKAN LAGI BERADA DALAM SITUASI TERSEBUT, UNTUK SELAMA-LAMANYA...



1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.