Jul 24, 2012

Ronda-ronda Kota Surabaya, Indonesia: Bahagian 1

Mengambil peluang saya di kota Surabaya pada 10-14 Julai 2012, saya berkesempatan meronda-ronda sekitar kota Surabaya. Gambar-gambar berikut mencerita banyak perkara...

1. Di lapangan terbang (Bandara)(Bandar Lapangan Terbang) Juanda


2. Sekitar Surabaya....yang lazim....


3. Bersama 2 pengawal keselamatan di pintu masuk satu kawasan perumahan elit. Kata mereka, "Kami menjaga orang kaya...ha ha ha...". Saya cuma tersengih jer...
4. Berhampiran Hotel Everbright, Jalan Manyar Kertoarjo 44.





Saya ingin mengalami sendiri ronda-ronda Surabaya dengan menaiki beca... Si pengayuh beca ini telah mengayuh beca melawan arus (katanya untuk memendekkan perjalanan saya)... Waduh pak, kecut perut juga dibuatnya!!!!

5. Tada isyarat lalulintas "Dilarang Menunggu" (No Waiting)... Tanda isyarat seperti ini tak ada di Malaysia


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.