Mar 2, 2011

Berkongsi Ilmu 7: Lawatan Sekitar Bali, Manado, Terengganu, Thailand, Singapura

Ilmu juga dapat dikongsikan dengan cara "musafir sementara". Pasti ada ilmu baru yang menunggu kita. Itulah keajaiban dunia ciptaanNya. Tapak/tempat itu sendiri adalah menjadi "guru" kepada kita. Subhanallah...

Saya dan sekumpulan ilmuan beberapa negara di beberapa "lawatan tapak" di Bali. Banyak yang saya dapat ilmu baru daripada mereka, dan juga di tapak (di destinasi). 

 





Saya di Sulawesi Utara, Indonesia





Saya di Pulau Perhentian, Terengganu. Ada perkara yang "tersembunyi" yang saya nak kongsikan sebagai perkongsian ilmu. Anda nampak?




Tangkuban Parahu, Jawa, Indonesia





Di Taman Negara, Kelantan


Di Pulau Panji dan Pulau James Bond, Phuket, Thailand



Di London


Di Brussels, Belgium


Di Stesen Keretapi Mechelen, Belgium

 Di rumah kakak, di Golok, Thailand
Di Mechelen, Belgium

Di Frankfurt, Jerman


Di Ladang Teh, Bandung, Indonesia


Di sekitar sebuah masjid lama di Singapura

Oit...nie siapa lak? Rombongan isteri saya dan kawan-kawan ke Jakarta...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.